Marroc 2010 *CRÒNICA EN OFF*

D’un total de 2500 km., més de 800 per pistes

TITOL

Qui som? Xavi Alcorlo  (XR 400), Lluís Font – Parent (Africa Twin), Pitu Llos – Itaca (BMW F650ST), Jordi Sacot (Africa Twin), Jordi Serradell  – Mase (XR 400)

Havíem previst fer aquest viatge amb uns companys del Cop de Gas, el pla era anar de Barcelona a Tànger en vaixell. Per diferents problemes  dels 5 components del viatge 3 varen comprar el bitllet amb antel-lació i en Sacot i jo no vàrem tenir la certesa de marxar fins el divendres 23 al vespre.

Primer problema, intentem comprar el bitllet per internet i ja no era possible, esperem al dissabte al matí i….però què ens hem cregut, pensar que podrem aclarir alguna cosa en dissabte.

Ja decidits a marxar quedem que el diumenge sortirem de bon matí cap al port de Barcelona per si podem comprar un bitllet pel vaixell i si no, doncs baixarem cap a Algesires i ja ens trobarem a Tànger amb la resta de companys.

Per sort vàrem trobar bitllet i ens vàrem estalviar de fer 1300 km. en roda de tacs.

Sortim de Barcelona amb 1 horeta de retard i després de 29 hores (4 més de retard) som fora del port de Tànger a les 6 de la tarda. Comptant que volíem arribar fins a Meknes, doncs decidim fer nit a Tànger, les dues hores de diferència horària que hi ha al Marroc fan que a les 7 sigui fosc.

A Tànger vàrem tenir un guia de luxe, el seu germà treballa a La Bisbal, ens va acompanyar a l’hotel, a sopar i a fer unes cerveses; també ens va indicar un lloc on canviar diners amb millors condicions que al banc.

PRIMERA ETAPA – DIMARTS 27 – 670 KM. 135 DE PISTA ASFALTADA – 3 KM.PEDRA DE RIU

RECORREGUT DEL PRIMER DIA

dia27-tot

La nostra idea era baixar fins a Zagora en dos dies per carretera fent una mica de turisme, però al vaixell ens vàrem trobar amb en Pepitu de Vic un conegut de l’Alcorlo que coneix molt bé el Marroc, sobretot les pistes off-road. O sigui que dit i fet, fem cas dels seus consells i fem aquesta ruta.

Per carretera TÀNGER, LARACHE, KSAR EL KEBIR, SIDI-KACEM, MEKNES, AZROU, MIDELT, RICH, AMELLAGO, TADIRHOUST, GOULMIMA, TINEJDAD

De Rich a Tadirhoust  pensàvem que començaríem a trepitjar la terra però la pista és d’asfalt. La sorpresa va venir al arribar a Tadirhoust, la carretera havia desaparegut amb les ultimes pluges i o fèiem una ruta alternativa seguint els consells de la gent que trobàvem o ens ficàvem dins el riu uns tres kilòmetres per seguir la ruta.

Això és el que vàrem fer, primers problemes per les motos pesades, moltes pedres, algunes de mides considerables, però al final tornem a ser a la carretera. Ja començant a fosquejar arribem a Tinejdad i ens allotgem a l’Hotel El Khorbat, propietat d’un sabadellenc.

Hem fet un total de uns 670 km.i ja som on volíem ser avui. Dues etapes en una.

Molts radars els primers 300 km.que van desapareixent quan avances cap al sud.

Entre Meknes i Azrou agafem per error la R712 i decidim seguir tot agafant una pista asfaltada que porta a la N8 prop de Azrou. Una bona alternativa a la ruta prevista.De moment quedem bocabadats dels contrastos i paisatges que ens anem trobant.

4 respostes a “Marroc 2010 *CRÒNICA EN OFF*”

1. Hola Pitu,

potser em recordes com a organitzador del joc de pronòstics Pòdium, encara que ja fa uns anyets… el cas és que amb uns amics ens n’anem al Marroc en motos de trail clàssiques, i et volia fer alguna consulta, com ara les temperatures d’aquesta època, etc.

Et fa res creuar alguns correus? A reveure!

1. Hola Oriol,
      no sé com has arribat fins a la meva crònica però no hi ha problema per creuar correus, si et puc ajudar en alguna cosa.
      A més de l’any 2010 que va ser la primera vegada que hi baixàvem, hi hem tornat el 2011 i el 2013. Aquest any gairebé segur que hi tornarem.

I tant que recordo el concurs del Pòdium, i la meva dona també, hehe!

El meu correu és pitullos@gmail.com

Salut!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *